- Základní informace
- Semináře
- Přístup do systému
- Vzdělávací aktivity projektu
- Grafická vizualizace projektu
- Dokumenty ke stažení
- Dotazník pro učitele
- Dotazník pro žáky
- Otevřená škola v médiích
- Newsletter
- Vzdělávací online kurzy pro učitele
- Vzdělávací online kurzy pro žáky
- Fotogalerie - kurzy pro žáky
- Soutěž o ceny pro žáky ZŠ a SŠ
- Udržitelnost projektu
Kalendář akcí projektu Otevřená škola:


27.02.2017
Zpráva o udržitelnosti č. V.
Sledované období Začátek 1.1.2016 Konec 31.12.2016 Datum vypracování zprávy 27. 2. 2017 Zpráva o udržitelnosti č. 5 ke stažení zde Celý článek
11.05.2016
Zpráva o udržitelnosti IV.
Pořadové číslo zprávy 04/2016 Sledované období Začátek 1.1.2015 Konec 31.12.2015 Datum vypracování zprávy 29. 2. 2016 Popis udržitelnosti: … Celý článek
Vzdělávací on line kurzy pro učitele - cíle, popis, anotace
Obsahy vzdělávacích aktivit pro učitele budou zaměřeny na:
- postupy při motivaci žáka k využívání nových metod ve výuce i mimo ni, zaměřených na ICT a prvky eLearningu
- metodiku elektronického vzdělávání a praktické využití elektronických subjektů v rámci jednotlivých aprobací a na mezipředmětové vztahy
- pravidla vedení on line modulů a využití jejich možností pro samostudium žáka
- odborné zvládnutí obecné administrace LMS systémů (např. Moodle, Unifor, Eden)
- odborné zvládnutí přípravy a správy školního vzdělávacího a informačního portálu
a) kurzy se zaměřením na motivaci žáka k využití ICT ve výuce i mimo ni a na metodiku on line vzdělávání:
Metodika on line vzdělávání, premotivace učitele
Jak motivovat žáka - příklady, nástroje
Cíl: zvýšit povědomí o vhodném nasazení a využití elektronických forem vzdělávání pro různé obory (aprobace), motivovat učitele k zavádění nových moderních didaktických forem výuky, naučit učitele jak správně zpracovat on line kurz, jak správně využít elektronické subjekty ve výuce.
Zvýšit odborné znalosti v oblasti motivace žáka pro užití nástrojů elektronického vzdělávání, prezentovat konkrétní příklady motivačních nástrojů a prvků. Využít dobrých zkušeností z praxe, včetně zahraniční.
b) kurzy se zaměřením na využití el. subjektů ve výuce i mimo ni, samostatná příprava žáka, vedení on line kurzu
Jak pracovat s el. objekty ve výuce i mimo ni – mezipředmětové vazby
Využití eLearningu při samostatné přípravě žáka – autotesty, on line úkoly
Pravidla vedení on line kurzu – LMS systém, desatero tutora, úskalí el. komunikace, předcházení problémům v komunikaci
Cíl: naučit učitele jak správně využít elektronické subjekty ve výuce i mimo ni, prezentovat zkušenosti s využitím elektronických forem vzdělávání při mimoškolních aktivitách žáků, prezentovat příklady návazností a propojení vzdělávacích modulů mezi jednotlivými aprobacemi. Prezentovat možnosti eLearningu při samostatné přípravě žáka, naučit učitele propojit prezenční výuku s elektronickými formami domácí přípravy, prezentovat autotesty, on line úkoly a cvičení, virtuální učebnu s diskusí a anketami. Naučit učitele pravidlům vedení on line kurzu, administraci LMS systému, připravit učitele na problémy s vedením elektronické komunikace.
c) kurzy zaměřené na přípravu a využití školních vzdělávacích a informačních systémů (portálů)
Školní vzdělávací a informační systém – možnosti využití, vhodnost nasazení
Technické zpracování, implementace a správa administračního softwaru
Cíl: Prezentovat výhody jednotného systému jako podpory on line vzdělávání ve škole, pro podporu zavádění a využívání ICT ve výuce, pro zvyšování IT gramotnosti a klíčových kompetencí žáků i učitelů. Prezentovat možnosti využití a vhodnost nasazení systému na jednotlivé typy škol. Naučit učitele obsluhovat administrační software sloužící ke správě portálu, technicky zpracovávat jednotlivé sekce a dokumenty.
Forma : tutorované eLearningové on line kurzy (délka cca 1 měsíc) se studijními oporami (CD rom, prac. sešit), 1 kurz á 3 prezenční setkání (úvodní setkání, konzultační workshop a závěrečný seminář)
Součástí každého kurzu bude závěrečné ověření znalostí.
Každý úspěšný absolvent vzdělávací aktivity/akce obdrží certifikát o účasti v projektu a o absolvování konkrétního kurzu.